De Brasserie van Boode in Bathmen wint de Bronzen Tapknop
BATHMEN – De Brasserie van Boode behoort tot de drie horecazaken van regio Midden-Oost Gelderland waar het beste bier wordt getapt. De horecazaak is de winnaar van de Bronzen Tapknop 2014. De eigenaren van De Brasserie van Boode namen gisteren deze bijzondere onderscheiding in ontvangst uit handen van Gaston Goossens van Heineken Nederland.
De Zilveren Tapknop ging naar Café Anneke in Wijchen en Café Kanaalzicht in Heumen sleepte de Gouden Tapknop in de wacht. De drie winnaars gaan op 25 januari naar Ahoy Rotterdam voor de bekendmaking van het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust.
De uitreiking is onderdeel van het Goed Getapt programma van Heineken Nederland, dat in 2015 voor het tiende jaar de kwaliteit van de Nederlandse Horeca verhoogt. “Het programma is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip in de Nederlandse horeca”, aldus Regio Sales Manager Gaston Goossens van Heineken Nederland. “De horecazaken die deelnemen aan het Goed Getapt programma worden beoordeeld op gastheerschap, service en kwaliteit. Bij De Brasserie van Boode genieten gasten van bier zoals je hiervan hoort te genieten.”
De winnaars worden gekozen op basis van ervaringen en rapportages van zogenoemde mystery guests. Eigenaren Anke Jansen en Paul Klösters van De Brasserie van Boode zijn erg trots op de onderscheiding. “Fantastisch dat we hebben gewonnen. We doen mee aan het Goed Getapt programma om te investeren in kwaliteit en dat betaalt zich terug in meer werkplezier en tevreden gasten. Dat we daar nu deze onderscheiding aan toe mogen voegen, is een kroon op ons werk!”
Beste horecazaken van 2014
De drie winnaars zijn met 100 horecaondernemers uit het hele land op zondag 25 januari 2015 aanwezig in Ahoy Rotterdam voor de bekendmaking van het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust, de prijzen voor de beste horecazaken van 2014. In de ‘Grootste kroeg van Nederland’ zullen zij ook als VIP-gasten aanwezig zijn tijdens De Vrienden van Amstel Live! 2015.
Over Goed Getapt
De verkiezing van de Gouden Tapknop 2014 maakt deel uit van het Goed Getapt programma van Heineken Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 2.000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Zij zijn herkenbaar aan het Goed Getapt-gevelschild, een kwaliteitskeurmerk voor onze ondernemers. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. De Gouden, Zilveren en Bronzen Tapknop worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens vier keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaal bier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.
Foto: Photo Republic.