V’alans Accountancy: blik op de toekomst gericht!
BATHMEN – Het is op 21 februari dertig jaar geleden dat Evert van Benthem voor het eerst winnaar werd van de Elfstedentocht. Op diezelfde dag werd de oprichting van V’alans Accountancy een feit middels de officiële inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Eigenaar Hans Kloosterboer werkte eerst vanuit Lettele, maar verhuisde later met zijn bedrijf naar Bathmen aan de Dorpsstraat. Binnen datzelfde complex vond V’alans opnieuw een groter onderkomen aan het begin van dit decennium.
Het klantenbestand breidde zich uit en daarmee ook het aantal medewerkers. Inmiddels runt Hans samen met Richard Elshof V’alans Accountancy en telt het totale team twaalf personen.
Ondanks de groei van het bedrijf blijft het behoud van de eigen identiteit voorop staan, zo benadrukt Kloosterboer. “Geen dingen beloven die je niet waar kunt maken en de klant moet je volledig kunnen vertrouwen. Advies en ondersteuning van de klant moeten optimaal zijn. Dat geeft onze meerwaarde. Automatisering heeft natuurlijk een grote vlucht gekregen en daar spelen wij goed op in. We zijn wat dat betreft volledig bij de tijd en houden de blik gericht op de toekomst. Het opleidingsniveau van de medewerkers is hoog en we laten ons continu bijscholen. Goede kennis van de wet- en regelgeving en van de automatiseringsprocessen is onze standaard. Waar bij andere kantoren een terugloop in het personeelsbestand valt waar te nemen, weten wij nog steeds te groeien. Dat vergt vooral inzet van de mensen zelf, door continu te blijven werken aan de eigen ontwikkeling. zodat we met het hele team kwaliteit kunnen blijven leveren.”
V’alans is werkzaam in de wijde omgeving van Bathmen, maar ook zelfs ver daarbuiten. Zo’n driehonderd bedrijven vanuit de detailhandel, de garagebranche, de landbouw, etc. zijn klant bij V’alans en daarnaast een grote groep particulieren en een groeiend aantal zzp-ers en dienstverleners.
“We blijven een sterke binding houden met onze regio”, stelt Richard Elshof, “en dan gaat het met name om de instelling: de Sallandse nuchterheid. Dicht bij jezelf blijven, maar niet in de oude patronen blijven hangen. Geautomatiseerde processen ondersteunen steeds meer onze rapporteringen en daardoor kan er heel efficiënt worden gewerkt. Maar juist dan blijft het contact met de klant en het geven van advies van groot belang. Want bovenal werken we voor en met mensen.”